MENCARI KELAINAN DALAM PERNIAGAAN

MARI BERSAMA KAMI,MENJANA PENDAPATAN DARI RUMAH.Pelan Pemasaran HPA dijamin adil dan mengikut landasan syarak. Pelan ini dipantau oleh panel syariah yang berwibawa.Untuk mengetahui tentang pelan pemasaran HPA (ringkasan) dengan lebih lanjut sila hubungi
sham/laila ditalian 0176814626 atau 017 676 9256.Semoga bermanfaat buat kita semua.

"Produk Halal Tanggungjawab Bersama"

Isnin, 14 Februari 2011

Kearah merealisasi perubatan jawi

Bertungku dan radang paru paru.

Terdapat penggunaan besi panas dalam pengubatan Islam. Hadis dari Anas bin Malik menyatakan "aku membiarkan bahagian tubuhku di bakar dengan besi panas untuk mengubati zat al -janb (radang selaput dada)pada saat Rasulillah saw masih hidup.(Bukhari).Dalam pengubatan Jawi, besi panas(tungku ) digunakan terutama pada kes kes wanita lepas bersalin. Namun bagitu ia juga digunakan untuk pelbagai jenis penyakit terutama saraf ditulang belakang dan sakit tumid.Kesemuanya terdapat dalam buku pembetulan tulang belakang yang baru dikeluarkan.


Kencing manis
Selalunya kita akan mendapati terdapat persamaan ubatan kencing manis . Herba herbanya adalah terdiri dari herba manis dan herba yang berwarna hitam.Herba yang manis seperti lemba,stevia,tebu gajah,kulit kayu manis,tebu selasih sering digunakan dalam perubatan jawi sementara herba yang berwarna hitam pula seperti habatul saudak,garam hitam,lada hitam,ayam hitam dan lain lain lagi.Apapun perubatan kencing manis bukan satu cara malah perlu mencari kaedah mana yang bersesuaian dengan diri pesakit. Biasanya pesakit lebih suka dalam bentuk kapsul daripada bentuk air sedangkan penyakit kencing manis perlu dirawat secara teliti dan bersungguh sungguh apatah lagi jika berlaku ganggrene.
Saya cadangkan pesakit kencing manis mendapatkan khidmat nasihat yang betul tentang pengubatan herba yang hendak diamalkanya.Berbekam juga boleh menyebabkan luka bertambah teruk jika tidak bersih dan betul caranya.Luka kerana kencing manis akan mengakibatkan keadaan pesakitmenjadi parah. Seperti yang saya terangkan ,luka kencing manis dirawat dengan serbuk gamat sehingga tumbuh isi dari daging daging yang semakin mereput. Minuman herba khas perlu diberikan terutama dalam keadaan kencing manis yang serious.

Bukan feng sui.
Mempercayai feng sui termasuk dalam persoalan aqidah apabila aliran udara itu dikaitkan dengan rezeki,ruh naga dan sebagainya. Hari ini orang mula membicarakan pula tentang sains feng sui . Apapun sesuatu dasar kepercayaan yang tidak berdiri diatas dasar tauhid pasti akan menyebabkan tergelincirnya aqidah.
Muka bumi yang diciptakan tuhan tidak sama,berbukit dan juga lembah. Bagitu juga dengan kandungan udara pada sesuatu tempat juga berbeza akibat dari kedudukan tinggi rendah tanah dan tekanan yang berbeza. Kadangkala apabila kita tinggal disuatu tempat dan menyebabkan badan tidak sehat,sewajarnya kita mencari kawasan yang lebih selesa penafasanya.Bagaimana menentukan tempat ini? Cara menentukanya ialah dengan melihat dan merasakan keselesaan tubuh apabila bangun di waktu pagi. Jika oksigen mencukupi,tubuh akan merasa ringan dan cergas,kepala tidak berat dan tidak rasa tekanan pada bahagian otak.

Jika kita bangun tidur dalam keadaan letih dan terasa ingin tidur semula menandakan kerehatan tubuh tidak sempurna di waktu malam.Ini disebabkan oleh kualiti oksigen yang tidak mencukupi.Biasanya keadaan ini juga berlaku di kawasan pergunungan atau daerah yang berbukit bukit.Akibatnya mudah berlaku ketumbuhan terutamanya di kelenjar dan boleh menyebabkan kanser.Jangan percaya pada feng sui tetapi percayalah kepada deria tubuh anda yang mengerti perubahan tempat ini.Rumah- rumah orang Islam sepatutnya jangan sunyi dari bacaan surah Al Baqarah.maksud hadis "bacalah oleh kalian surah al Baqarah,kerana sesungguhnya barangsiapa yang membacanya akan mendapat barakah,dan barangsiapa yang meninggalkanya akan merugi.Dan para tukang sihir tidak boleh menyampaikan maksud jahatnya"(muslim)

Nikmat yang perlu disykuri.
Bercita cita tinggi tidak salah didalam Islam terutamanya dalam hal hal keugamaan. "Mintalah syurga firdaus,iaitu syurga yang tertinggi"Ini memberi makna bahawa doa itu juga boleh mempengaruhi amalan.Dalam ertikata yang lain mudah mudahan amalannya selari dengan doa dan harapan.Namun bagitu jika ini dibawa dalam kontek kehidupan dunia,melihat orang yang di atas boleh menjadikan kita lupa bersyukur dengan nikmat yang sedang kita miliki.

Apabila nikmat itu hilang barulah kita ketahui selama ini kita termasuk dalam kumpulan yang tidak tahu bersyukur.Apapun situasi kita pada hari ini sebenarnya merupakan nikmat yang perlu direnungi.

Jangan lakukan kesalahan

Pesakit kencing manis yang luka jangan sekali kali di tuam dengan sesuatu yang panas kerana daging akan menjadi mati dan terus gangren .Ini mengakibatkan jari atau kaki akan dipotong.Kadang kadang oleh kerana kaki tidak dapat merasa atau kebas ,pesakit terkena seterika yg panas .Akibatnya seluruh kaki akan menjadi gangren dan terpaksa dipotong.

Bila berlaku hal ini,tindakan awal ialah membuang nanah setiap hari dan membasuhnya dengan air garam.Namun bagitu kaedah yang paling efektif ialah menaburkan serbuk gamat pada luka tersebut sehingga ia kering dan tumbuh daging daging baru disamping mengambil habatul saudak,plantisol dan inerg.

HPAic.

Semenjak pembukaan HPAic ,pelbagai program telah diadakan baik berupa wacana ilmiah maupun membina stategi pemasaran dalam Mlm. Bermula dengan kuliah kiropraktik dan bekam kemudian kuliah dari Dr Zaiton tentang jelly gamat seterusnya banyak lagi acara yang sedang dijadualkan.HPAic diharapkan menjadi universiti kepada ahli ahli HPA dalam menuntut ilmu.Di samping itu ianya menjadi tempat pertemuan seluruh ahli ahli HPA sedunia.InsyaAllah.

Oleh itu jangan lepas peluang bagi mengadakan kunjungan ke HPAic dengan mengatur masanya agar bertepatan dengan program yang telah di jadualkan.KPJ lembah kelang juga diadakan di sini dan dewan HPAic boleh memuatkan hampir 600 orang sekaligus.Satu hal lagi,produk yang dijual di HPA mall ada yang tidak kedapatan di cawangan cawangan yang lain .Ini memberikan pilihan yg banyak kepada ahli ahli.Akhir sekali saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pejuang HPA di atas sokongan yang tidak berbelah bagi sampai hari ini.

Demam denggi.

Baca berita hari ini tentang demam denggi yang semakin meningkat terutamanya di Johor. Rasa terpanggil untuk menyampaikan sesuatu yang sangat berharga terutamanya kepada ahli ahli HPA.Demam denggi menyebabkan pesakit merasa panas yang sangat tinggi,platelet rendah,badan lemah ,seram sejuk,sakit kepala,sakit dalam mata,sakit belakang,sakit kaki ,tekanan darah rendah,muka menjadi merah dan sakit sakit sendi. Rawatan segera mestilah dilakukan dengan membawa pesakit ke hospital.

Tidak ada ubat untuk menghentikan virus ini tetapi pesakit hanya diberikan ubat tahan sakit sahaja. Pesakit juga dibantu dengan memasukan air dalam tubuh dan rehat.Perubatan Jawi semenjak dari dahulu lagi percaya bahawa ada ubat khas untuk denggi ini tetapi masih belum diakui oleh perubatan alopaty kerana tiada data data klinikal.Apapun tidak salah dengan mengambil beberapa jenis ulam ulaman penyakit ini mudah dirawati. Paling lama hanya tidak lebih dari 3 hari dan paling cepat sehari semalam sudah menampakan peningkatan platlet darah.Ini bukan ubat ubatan tetapi ulam ulaman kampung sahaja.insyaAllah.

Bagi mereka yang ingin mencuba dan membuktikan keberkesanan ulam ulaman untuk masalah denggi boleh menghubungi dengan sms,nyatakan nama,alamat penghantaran,no phone untuk dihubungi. Pehak kami akan menghantar dengan kadar segera. Hubungi no ini: 0176769256

Kapsul sirih dan Produk Dria.
Kapsul sirih plus ialah herba yang banyak kegunaanya dalam rawatan.Ia sangat efektif untuk darah tinggi dan kencing manis kerana salah satu kelebihan sirih ialah menurunkan darah tinggi dan salah satu kelebihan mambu pula menurunkan kadar gula dalam darah. Asalnya herba ini digunakan untuk sebarang pembengkakan pada payu dara.Ini mengelakan daripada berlakunya ketumbuhan yang Lenin serious seperti kanser . Lebih 10 tahun herba ini dipasarkan melalui slm dan kini pihak HPA perluaskan untuk pasaran mlm.Dos yang perlu diambil ialah 2x3 dan jika tidak berkesan boleh tambah dosnya itu.

Produk Dria pula untuk rawatan diare atau cirit birit.Sama seperti teh sepang malah lebih cepat berkesan.Campurkan dengan air mendidih hingga keluar warna merah terang.Ia sebenarnya juga baik untuk ulcer atau gastrik tetapi semuanya perlu dibuka kapsul.InsyaAllah.
Iner-G.

kapsul Iner G adalah herba khas untuk rawatan kencing manis. Boleh ditambah dalam kopi radix ataupun diambil dengan plantisol.Ianya juga akan memberi tenaga kepada pesakit kencing manis yang menghadapi simtom letih yang keterlaluan termasuk yang Ada masalah impotensi(tenaga lelaki).Pengambilanya juga tidak perlu tinggi iaitu 1x3 sahaja.Pada pesakit kencing manis yang masih baru,herba ini juga sangat efektif. Ia dibuat dare 100% pokok Tebu Gajah hutan spesis yang memanjat.Adanya Iner G ,kini HPA memiliki herba yang lengkap untuk rawatan kepada pesakit kencing manis.

Set lengkap untuk rawatan kencing manis ialah Plantisol,Iner G, teh tropika dan habatulsaudak. InsyaAllah Hpa Akan berjaya mengeluarkan herba yang sangat efektif untuk rawatan kencing manis.Peratus pesakit kencing manis semakin meningkat Dan Sudah sampai masanya kita periu ada solusinya.

Psylium,air ais Dan D karm.
Air ais biasanya tidak dijadikan amalan dalam pengambilan makanan harian.Ini akan menyebabkan badan menjadi letih dan lemah kecuali semasa pengambilan psylium,biasanya diminum dengan air sejuk . psylium mudah menjadi kembang dan sukar ditelan jika dimasukan kedalam air. Dalam produk HPA juga Ada menggunakan psylium iaitu di dalam d karm. Psylium tidak diberikan pada pesakit tairod tetapi produk d karm boleh diberikan kerana sinergi yang terdapat di dalamnya. 

Psylium mengembang Dan mengeluarkan sisa najis yang mati dalam usus. kesanya Akan dapat dirasai apabila tubuh mula mengeluarkan peluh yang banyak badan menjadi ringan. Produk d karm boleh diambil dengan air panas.

Air beras perang.
Air beras perang sangat baik untuk sakit sendi dan masalah buah pinggang. Caranya spt masak nasi air. Minum pada waktu malam satu gelas . Batu karang juga boleh hancur dengan minuman ini. Herba ini juga menurunkan tekanan darah tinggi dan asid urid.InsyaAllah.

Makanan Ayam

Kenapa banyak penyakit hari ini disabitkan dengan makan ayam. Ada negara-negara luar sudah tidak lagi menggalakan rakyatnya memakan ayam goreng menyebabkan restoran-restoran ayam goreng segera terpaksa ditutup. Inilah akibatnya apabila konsep penternakan ayam dipenuhi dengan antibiotik,ubat kimia antistress,hormon pembesaran dan pelbagai ubatan kimia lainnya.

Kenapa kita tidak berani keluar dari kaedah kimia tanpa batasan ini dengan menggunakan herba seperti bawang putih,mambu,rumput mutiara dan lain-lain lagi. Penternak ayam kebanyakan takut dengan kadar kematian yang tinggi sehingga mereka mengikut telunjuk penternak kimia turun temurun. Hari ini kita bangunkan peradaban baru sesuai dengan kehendak kesihatan bukan dengan ubatan kimia tapi ubatan herba.

Percayakah anda bahawa masa hadapan dunia akan menuju kepada penggunaan herba secara global bukan hanya makanan ayam tetapi makanan manusia keseluruhanya. Kita lihat nanti perubahan itu akan melanda bagai tsunami maka tidak hairanlah jika ayam HPA tidak pernah cukup di pasaran. TK teruskan berjuang.

Bagai rambut yang terbelah.

Petanda sel bermutasi menjadi abnomal sel ialah hujung rambut terbelah. Kemungkinan ada peradangan dalam tubuh,perlu dipastikan terlebih dahulu dengan pemeriksaan yang menyeluruh di hospital. Wanita lebih mudah terkena ketumbuhan daripada lelaki terutama pada rahim. Banyak sebab berlaku demikian tetapi penawar daripada pewarna kunyit adalah yang terbaik untuk pembersihan rahim.

Curcumin telah terbukti digunakan dalam perubatan Jawi sebagai ubatan yang berkesan pada tahap awal. Produk curcumin bukannya 100% daripada kunyit tetapi ia disinergikan dengan lada hitam untuk meningkatkan lagi keberkesanannya. Jika boleh saya sangat mengharapkan semua kaum wanita menggunakan curcumin sebagai amalan harian.

Selain daripada itu,curcumin juga digunakan sebagai ubat alzimer(pelupa) dan ia mengandungi antioksidan yang tinggi untuk mengeluarkan racun(logam berat) dari tubuh disamping ubat makan untuk mata yang rabun(catarak). Orang yang mengetahui khasiat kunyit pasti tidak akan meninggalkan penggunaan herba ini. InsyaAllah.

Ketegangan fikiran.

Ketegangan fikiran mungkin berasal dari gelombang handphone yang anda guna. Ini akan lebih ketara jika anda bercakap lama sehingga Handphone menjadi panas. Oleh itu lebih baik SMS sahaja dan gunakan phone biasa bila perlu berbual panjang. Adakah herba boleh membantu? sudah tentu terdapat herba yang baik untuk menurunkan ketegangan ini.

Ketegangan frekuansi otak dapat diredakan dengan pengambilan pokok bayam merah. Bayam merah juga menyerap gelombang bunyi sama seperti handphone dan sudah terdapat kajian di Jepun menggunakan bayam dalam handphone..

Di HPA kita ada kapsul HB iaitu sinergi bayam merah dan pegaga. Ia sangat baik untuk menyerap gelombang handphone yang berlebihan dan menurunkan ketegangan di otak. InsyaAllah lihatlah keberkesananya nanti.

Lagi ,Kencing Manis.

Orang yang mengidap sakit kencing manis ,tubuhnya sangat mengharapkan sesuatu yang manis. Ini merupakan kecelaruan mekanisma tubuh dalam mengenal pasti antara keperluan dan pemintaan. Bagitu juga dengan orang yang ada masalah darah tinggi sentiasa berkehendakkan sesuatu yang masin.

Sel perasa di atas lidah sudah tidak lagi dapat memberi petunjuk yang betul kerana baginya sesuatu yang terlalu manis itu baru berada pada tahap manis biasa dan bagitu juga masin. Oleh sebab itu kekuatan akal diperlukan dalam menguasai emosi dan kehendak kerana mekanisma hemeostatik sudah tidak seiring dengan keperluan tubuh.

Sama seperti seorang yang berada dalam bilik hawadingin,walaupun mengalami kekeringan air tetapi tetap tidak haus kerana persekitaran dingin telah mempengaruhi tubuhnya. Akhirnya sesaorang itu akan terasa sakit di bahagian kepala dan pinggang kerana cairan pada otak dan pada tulang lumbar akan digunakan.



Dinasihati pada pesakit kencing manis juga jangan mengambil air ais batu kerana ini juga akan menyebabkan tubuh menjadi lembab untuk bekerja dan gula kemudianya akan ditukar menjadi lemak yang sukar untuk dihilangkan. Minum air hangat atau suam terutama sewaktu hendak tidur malam kerana ini akan membantu mendapatkan tidur yang berkualiti kerana kencing manis dan darah tinggi akan semakin serius jika tidur tidak berkualiti.

Bukan itu sahaja,tidur di awal malam sangat baik untuk penyembuhan kedua penyakit ini daripada tidur lewat kerana penaruh hormone melatonin dalam menurunkan glukosa dalam darah dan tekanan darah tinggi . Proses ini berlaku pada awal malam di mana pineal gland merembeskan melatonin pada 1/3 malam yang pertama bermula dari waktu lepas magrib.

Meninggalkan makan nasi merupakan satu tindakan drastic untuk menurunkan gula dalam darah. Boleh mengambil nasi dalam kuantiti yang sedikit pada waktu tengahari dan jangan ambil pada malam hari.

Kencing Manis yang serious memerlukan displin pemakanan yang kuat kerana tanpa displin masalah penyakit ini sukar diubati. Jangan memandang mudah pesakit kencing manis yang luka kerana luka tersebut akan menyebabkan berlakunya jangkitan kuman dan pesakit boleh jadi koma dan meninggal.

Penyakit kencing manis juga akan menjadikan tubuh malas untuk bergerak ,mengantuk dan suka tidur lepas makan. Makanan akan member kesan tenaga sebentar sahaja kemudian menggigil semula dan memerlukan makanan lagi. Makanan kebanyakannya akan ditukar menjadi lemak dan terjadilah obesiti. Lama kelamaan gula akan merosakan buah pinggang,melemahkan jantung mengakibatkan tubuh semakin ditekan dengan penyakit penyakit baru.

Mengambil herba sama seperti menyapu sampah sarap daripada longkang yang tersumbat. Kadar gula akan semakin berkurangan hasil sinergi antara pemakanan dan ubatan. Ubatan menjadi penyapu dan pemakanan tanpa gula,beras,santan dan roti menjadi air yang akan turut mengalirkan sampah keluar tubuh. Tanpa makanan ,herba tidak berkesan dan tanpa herba makanan juga tidak berkesan. Inilah yang kita perlu tahu untuk perubatan herba yang berkesan InsyaAlah.

Perkhmidatan Rawatan : Berbekam,Kiropratik (Urutan Tulang Belakang)
                                      & Refleksologi (Urutan Tapak Kaki)
Keterangan Lanjut        : 017 676 9256 / 017 681 4626

Tiada ulasan:

Catat Ulasan